◕‿◕❤دست نوشته های دختری که من باشم❤◕‿◕

سلام.........

یکی از دوستام شنبه و یکشنبه نیومد مدرسه.......امروزم که نیومد زنگ زدن از مدرسه فهمیدن مادرش فوت شده.........امروز همه بچه های

کلاس اشکشون دراومد.......منم گریه کردم ........امشب رفتیم مراسم ختمش.........خدا بهش صبر بده........انشاالله خدا مادر و پدر همه رو

براشون حفظ کنه.......برای شادی روح آن مرحوم صلوات........اگه دلتون هم خواست فاتحه هم بخونید...........


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:فاتحه,وفات,مرحوم,مدرسه,روز,امروز,حفظ,صلوات,مادر,پدر,اشک,گریه,مراسم ختم, :: 21:25 :: توسط : m-sh

ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند. اما آب های اطراف ژاپن سالهاست که ماهی تازه نداردبنابراین برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن، قایق های ماهی گیری بزرگتر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند. ماهیگیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیشتر طول می کشید….

 اگر بازگشت بیش از چند روز طول می کشید ماهی ها دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را دوست نداشتند. برای حل این مسئله، شرکت های ماهیگیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند. آنها ماهی ها را می گرفتند آنها را روی دریا منجمد می کردند. فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهی گیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.
اما ژاپنی ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه می شدند و مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند. بنابر این شرکت های ماهیگیری مخزن هایی را در قایق ها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری می کردند. ماهی ها پس از کمی تقلا آرام می شدند و حرکت نمی کردند. آنها خسته و بی رمق، اما زنده بودند. متاسفانه ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به  ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. زیرا ماهی ها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند. باز ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. پس شرکت های ماهیگیری به گونه ای باید این مسئله را حل می کردند.
آنها چطور می توانستند ماهی تازه بگیرند؟ اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟

   ثروت زیاد

  به محض اینکه شما به اهدافتان می رسید مثلاً ” یافتن یک همراه فوق العاده خوب ، تأسیس یک شرکت موفق، پرداخت بدهی هایتان یا هر چیز دیگر  “ممکن است شور و احساساتتان را از دست بدهید و دیگر به سخت کار کردن  تمایل نداشته باشید.

 شما همین موضوع را در مورد برندگان بخت آزمائی که پولشان را به راحتی از دست میدهند، کسانی که ثروت زیادی برایشان به ارث می رسد و هرگز موفق نمی شوند و ملاکین واجاره داران خسته ای که تسلیم مواد مخدر شده اند، شنیده و تجربه کرده اید.

 این مسئله را “رون هوبارد” در اوایل سال های ۱۹۵۰دریافت:
“بشر تنها در مواجه با محیط چالش انگیز به صورت عجیبی پیشرفت می کند. “

  منافع و مزیتهای رقابت
  شما هر چه با هوش تر، مصرتر و با کفایت تر باشید از حل یک مسئله بیشتر لذت می برید. اگر به اندازه کافی مبارزه کنید و اگر به طور پیوسته در چالش ها پیروز شوید، خوشبخت وخوشحال خواهید بود.

 و اما چطور ژاپنی ها ماهی ها را تازه نگه می دارند؟
برای نگه داشتن ماهی تازه شرکت های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق ها استفاده می کنند اما حالا آن ها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن میاندازند. کوسه چند تایی ماهی می خورد اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سر زنده به مقصد می رسند. زیرا ماهی ها تلاش کردند.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:تلاش,کوشش,ماهی,ژاپن,اهداف,شرکت,تازه,قایق,مخازن, :: 20:30 :: توسط : m-sh

 

یه آقایی می فرمودند:هر وقت میخوای گناه کنی به پهلوی شکسته ی فاطمه ی زهرا ، فرق شکافته ی علی ، گلو ی دریده ی علی اصغر ، سر بریده ی حسین و گوش های خونین رقیه فکر کن.هر گناهی باشه حاضر به انجامش نمیشی(برای من که واقعا جواب داده)!!!!!!!!!

امام علی (علیه السلام) می فرمایند:

مردم دو دسته اند

یک دسته در این جهان خود را می فروشند به پول و مقام و هوا و هوس و تجمل و مد و تقلید ؛ و دسته ی دیگر در این بازار خود را خریداری میکنند و شحصیت واقعی و انسانی خود را درک میکنند.....

من تا حالا امتحان نکردم و از یه سایت دیگه گرفتم.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:گناه,امام حسین,حضرت زهرا,حضرت رقیه,گوش ,سر,جواب,امام علی, :: 20:28 :: توسط : m-sh

می گویند شخصی سر کلاس ریاضی خوابش برد. وقتی که زنگ را زدند بیدار شد و با عجله دو مسأله را که روی تخته سیاه نوشته بود یادداشت کرد و به خیال اینکه استاد آنها را بعنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز و آن شب برای حل آن­ها فکر کرد.

 هیچ­یک را نتوانست حل کند، اما تمام آن هفته دست از کوشش بر نداشت . …

سرانجام یکی را حل کرد و به کلاس آورد. استاد به کلی مبهوت شد، زیرا آن­ها را به عنوان دو نمونه از مسائل غیر قابل حل ریاضی داده بود. اگر این دانشجو این موضوع را می­دانست احتمالاً آن را حل نمی کرد، ولی چون به خود تلقین نکرده بود که مسأله غیر قابل حل است، بلکه برعکس فکر می­کرد باید حتماً آن مسأله را حل کند، سرانجام راهی برای حل مسأله یافت.

برای آن کس که ایمان دارد، ناممکن وجود ندارد.

چند نمونه فراموش نشدنی که باعث تغییر نگرش پزشکان و روان­شناسان شد.

یک زندانی که قصد فرار داشت، به­طور مخفیانه خود را در یکی از اتاقک­های قطار جا داده بود و بعد از حرکت فهمیده بود که در یخچال قطار قرار دارد. زندانی مطمئن بود که در طی چندین ساعتی که در یخچال قرار دارد منجمد خواهد شد و دقیقا این طور هم شد.

اما بعد از رسیدن به مقصد مشاهده کردند که زندانی یخ زده،در حالی که یخچال قطار خاموش بوده است و این نشان می­دهد که شخص زندانی به خود تلقین کرده که منجمد خواهد شد و این تلقین برای او حکم یک تصویر ذهنی مطابق با افکار او داشته و همین باعث شده که سلول­های بدن وی واقعاً سرما را حس کرده و کم­کم منجمد شود.

نمونه دیگر آزمایشی بود که به پیش­نهاد یکی از روان­شناسان بر روی دو تن از مجرمین محکوم به اعدام انجام شد. آزمایش به این صورت بود که مجرم اول را با چشمانی بسته در حضور مجرم دوم با بریدن شاهرگ دستش به مجازات رساندند. در این هنگام نفر دوم با چشمان خود شاهد مرگ او بر اثر خون­ریزی شدید بود. سپس چشمان نفر دوم را نیز بستند و این بار شاهرگ دست وی را فقط با تیغه­ای خط کشیدند و در این حین کیسه آب گرم نیز بالای دست وی شروع به ریختن می­کرد. این در حالی بود که دست او به هیچ­وجه زخمی نشده بود. اما شاهدان یعنی پزشکان و روان­شناسان با کمال ناباوری دیدند که مجرم دوم نیز پس از چند دقیقه جان خود را از دست داد؛ چرا که او مطمئن بود که شاهرگ دستش مانند نفر اول بریده شده و خون­ریزی می­کند. ریخته شدن خون را نیز بر روی دست خود حس می­کرده است. در واقع تصویر ذهنی او چنین بوده که تا چند لحظه دیگر به مانند نفر اول هلاک می شود و همین طور هم شد.

این نشان می دهد که دستگاه عصبی شما با توجه به آن­چه فکر می­کنید یا خیال می­کنید که حقیقت دارد واکنش نشان می­دهد. دستگاه عصبی شما تجربه خیالی را از تجربه واقعی تمیز نمی­دهد.در هر دو مورد با توجه به اطلاعاتی که از ناحیه مغز در اختیار او قرار می گیرد، واکنش نشان می­دهد.این یکی از قوانین اولیه و اصولی ذهن است. در واقع این­طوری ساخته شده­ایم. وقتی این قانون را در افراد هیپنوتیزم شده مشاهده می­کنیم، شک می­کنیم که حتما نیرویی مرموز یا فوق طبیعی در کار است. در واقع آن­چه را که می­بینیم فرآیند طبیعی عمل مغز و دستگاه عصبی انسان است و نه چیز دیگر. در پدیده هیپنوتیزم اگر بیمار به درستی گفته­های شخص هیپنوتیزم­کننده معتقد باشد، کارهای حیرت­آور انجام می­دهد و بیمار رفتاری متفاوت از خود نشان می­دهد؛ زیرا طرز فکر و باورش تغییر کرده است. هیپنوتیزم یا خواب مصنوعی همیشه به نظر اسرارآمیز بوده است زیرا همیشه فهم این­که چگونه باور کردن می تواند منجر به رفتار غیر عادی انسان شود دشوار بوده است. با خواب مصنوعی چنان برخورد شده که انگار نیرو یا قدرت ناشناخته ای در کار است. اما حقیقت این است که وقتی شخصی را متقاعد می کنید که قدرت شنوایی­اش را از دست داده، رفتار ناشنوایان را پیدا می­کند. وقتی او را متقاعد می­کنید که نسبت به درد حساسیت ندارد، می تواند بدون بیهوشی تحت عمل جراحی قرار گیرد و در این میان نیروی مرموزی هم در کار نیست.

لحظه به لحظه مواظب گفته ها، فکرها و حرفای دلتون باشین. مواظب باشین که به خودتون چی میگین! هیچ وقت نگین که چرا زندگی من اینجوریه! چون همش دست خودتونه و این شمائین که زندگی خودتون رو به ویرانه و کلبه ای خرابه تبدیل میکنین یا به قصری باشکوه و شاهکاری بی نظیر.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:تلقین,رگ,شاهرگ,خون,خواب,ریاضی,زندان,یخچال,ایمان,مسئله, :: 20:26 :: توسط : m-sh

 

 

افزایش سطح هورمون کورتیزول در افراد مورد مطالعه موجب افزایش سطح گلوکز خون شده که به دنبال آن ولع خوردن کربوهیدرات‌ها و مواد شیرین در اشخاص بالارفته و همین امر موجب افزایش غیرعادی وزن و چاقی در آنها می‌شود.

نتایج پژوهش محققان نشان داد که استرس در بزرگسالان باعث چاقی، اضافه وزن و کاهش سطح ایمنی بدن می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، محققان ژاپنی در تازه‌ترین تحقیق خود بر روی 5000 نفر از افرادی که به طور مداوم تحت استرس‌های روحی و روانی محیط کار و زندگی قرار داشتند، دریافتند میزان هورمون کورتیزول این افراد نسبت به افراد عادی بالاتر است.

 

براساس نتایج این پژوهش، افزایش سطح هورمون کورتیزول در افراد مورد مطالعه موجب افزایش سطح گلوکز خون شده که به دنبال آن ولع خوردن کربوهیدرات‌ها و مواد شیرین در اشخاص بالارفته و همین امر موجب افزایش غیرعادی وزن و چاقی در آنها می‌شود.

 

این پژوهش می‌افزاید: افزایش هورمون کورتیزول همچنین موجب کاهش سطح ایمنی بدن و سلول‌های دفاعی شده که این مسئله به بروز بیشتر بیماری در افراد پراسترس می‌انجامد.

 

محققان ژاپنی همچنین استرس را عامل افزایش خطر ابتلا به یبوست‌های طولانی مدت، بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات پوستی، بی‌خوابی و ناباروری در مردان می‌دانند.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:استرس,پوست ,مشکلات پوستی,ایمنی بدن,مطالعه,یبوست,بیماری قلبی, :: 20:22 :: توسط : m-sh

همگی میدونیم که موقع امتحانا که میشه استرس می گیریم و نمی تونیم از خودمون دورش کنیم.در ادامه مطلب  در مورد انواع استرس و روش های مقابله با آن مطلب گذاشتم.

به نظر من یه نفس عمیق و تلقین به خودمان که ما می توانیم میتونه کمی از استرس ما کم کنه.نوشیدن یه لیوان چای داغ هم میتونه آرامش بخش باشه.برای اطلاعات کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:استرس,جلوگیری از استرس,آرامش,امتحان, :: 20:17 :: توسط : m-sh

خوراکی بی نظیر را بشناسید
بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، متخصصان علم تغذیه بهترین مواد غذایی را معرفی کرده اند:

لیموترش
تنها یک عدد لیموترش، بیش از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند و باعث افزایش کلسترول مفید و تقویت استخوان می شود. فلاونوئید موجود در لیموترش مانع از رشد سلول های سرطانی و عملکرد ضد التهابی آن می شود. نتایج بررسی ها نشان می دهد، افزودن آب یا یک برش لیمو به چای، باعث افزایش 80 درصدی توان بدن در جذب آنتی اکسیدان موجود در چای می شود.

کلم بروکلی
یک ساقه متوسط کلم بروکلی بیش از 100 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین K و تقریباً200 درصد نیاز بدن به ویتامین C را تامین می کند. این دو ویتامین، ماده مغذی برای شکل گیری استخوان به حساب می آیند. باید این گیاه را به شکل خام مصرف کرد زیرا در صورت بخارپز یا آب پز کردن این سبزی تنها66 درصد مواد مغذی آن باقی می مانند.

شکلات تلخ
مصرف روزانه شکلات تلخ فشار خون را در افراد سالم کاهش می دهد. پودر کاکائو غنی از فلاونوئید نوعی آنتی اکسیدان کاهش دهنده کلسترول مضر و افزایش دهنده کلسترول مفید است. هر یک تخته شکلات تلخ حاوی 53.5 میلی گرم فلاونوئید است در حالی که شکلات شیری حاوی کمتر از 14 میلی گرم فلاونوئید است.

ماهی سالمون
این ماهی منبع عالی اسید چرب امگا-3 است که با کاهش خطر افسردگی، بیماری قلبی و سرطان ارتباط دارد. حدود 84 گرم ماهی سالمون، 50 درصد نیاز روزانه بدن به نیاسین یا ویتامین B3 را تامین می کند. نیاسین در پیشگیری از آلزایمر و تقویت حافظه موثر است. مصرف ماهی های رودخانه های آزاد و دریایی بهتر از ماهی های پرورشی است.

گردو
گردو نسبت به دیگر مغزهای خوراکی حاوی بیشترین میزان اسید چرب امگا-3 است. امگا-3، باعث بهبود خلق و خو می شود. از طرفی این چربی، با سرطان مقابله و از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند. خوردن مقداری گردو به عنوان دسر الگوی خواب را تنظیم می کند، زیرا این مغز خوراکی حاوی آنتی اکسیدانی به نام ملاتونین است.

آ ووکادو
این میوه سرشار از چربی های سالم است و تا 22 درصد کلسترول خون را کاهش می دهد. تنها یک عدد آووکادو حدود بیش از نیمی از فیبر و 40 درصد از فولات مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. فولات، خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و افزودن آن به سالاد باعث افزایش جذب 3 تا 5 برابری مواد مغذی مانند بتاکاروتن می شود.

سیر
سیر یک ماده ضد بیماری قوی است که مانع از رشد باکتری ها از جمله ای کولای می شود.«آلیسین» نوعی ترکیب در سیر دارای خاصیت مهم ضد التهابی است و در کاهش دادن کلسترول خون موثر است. توجه داشته باشید سیر تازه له شده، بیشترین میزان آلیسین را رها می کند. همچنین پخت بیش از 10 دقیقه سیر، باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می شود.

اسفناج
حاوی لوتئین و گزانتین است که هر دو از آنتی اکسیدان های مهم و تقویت کننده چشم است. نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد اسفناج از تمامی میوه ها و سبزیجاتی که با سرطان مقابله می کنند، موثرتر است.

لوبیا
مصرف حبوبات از جمله لوبیا، عدس و نخود به میزان 4 بار در هفته خطر بیماری قلبی را تا 22 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، خطر بروز سرطان سینه نیز کاهش می یابد.هر چه رنگ لوبیا تیره تر باشد، مقدار آنتی اکسیدان آن بیشتر است. به عنوان مثال، پوست لوبیا سیاه 40 برابر آنتی اکسیدان بیشتری از پوست لوبیا سفید دارد.

سیب زمینی
هر یک عدد سیب زمینی حاوی 66 میکروگرم فولات تشکیل دهنده استخوان است که تقریباً در یک پیمانه اسفناج یا کلم بروکلی وجود دارد. مصرف روزانه یک عدد سیب زمینی شیرین، به تامین ویتامین A مورد نیاز بدن کمک می کند.



این پست رو برای دوستای اول دبیرستانی گذاشتم که هنوز نمیدونن چه رشته ای رو انتخاب کنن یا اطلاعات لازم رو ندارن.

به نظر من هر رشته ای سختی های خودشو داره و هیچ رشته ای آسون نیست.من نمی دونم برچه اساسی میگن رشته ادبیات یا علوم انسانی آسونه اما من که دارم تجربش می کنم می فهمم که به هیچ وجه رشته آسونی نیست چون برای این رشته باید حافظه خیلی قوی داشته باشی تا بتونی مطالب رو بفهمی و حفظ کنی چون همه مطالبش حفظی نیست و بعضی از دروس مثل اقتصاد،جامعه شناسی،آمار،فلسفه و منطق،روان شناسی و .... نیاز به فهمیدن هم داره و تا نفهمی نمی تونی خوب حفظ کنی.مهم ترین دروس این رشته ادبیات و زبان فارسی و عربی هست.رشته علوم تجربی نیاز به فهم بالایی داره و باید در دروس ریاضی،فیزیک،شیمی و زیست شناسی موفق باشید و به آنها علاقه داشته باشید در غیر این صورت نتیجه مطلوبی نمی گیرید.این رو هم باید در نظر بگیرید که رشته پزشکی در ایران به حد نصاب رسیده و جامعه ما به پزشک نیاز نداره پس اصلا از نظر اینکه درٱمد خوبی داره به این رشته نگاه نکنید چون یه پزشک تازه کار قطعا نسبت به یه پزشک ماهر و کارکشته و باتجربه در چندسال اول کار با موفقیت زیادی روبه رو نخواهد بود.درس ریاضی فیزیک هم همون طور که از اسمش پیداست باید در درس ریاضی و فیزیک و شیمی موفق باشید و هم چنین علاقه هم خیلی تاثیرگذاره.

مشاغل

رشته تجربی:انواع و اقسام پزشکی و چند رشته فرعی مثل اقیانوس شناسی و...

رشته ریاضی:مهندسی عمران،نقشه کشی،ریاضی دان،کامپیوتر(البته در فنی حرفه ای هنرستان هم هست اما اون تا فوق دیپلم یا نهایتا لیسانس بتونی بخونی)و.......

البته مشاغل رشته ریاضی بیشتر به درد آقایون میخوره........

رشته علوم انسانی یا ادبیات:حقوق(پر درآمدترین و بهترین شغل در علوم انسانی)،روان شناسی،تاریخ،باستان شناسی،جغرافیدان،معلمی و دبیری و استاد دانشگاهٰ،فیلسوف،سیاست،اقتصاددان و.....

اونایی که می خوان وزیر بشن این رشته خوبه........تنوع رشته در علوم انسانی خیلی زیاده.......جامعه ما به افراد تحصیل کرده در این رشته خیلی بیشتر نیاز داره تا به پزشک و مهندس.....اگر ملاکتون درآمده رشته حقوق خیلی عالی و پر درآمده و بعد از اون هم روان شناسی........افکار غلطی که درباره این رشته وجود داره باعث شده تا تعداد کمتری به تحصیل در این رشته بپردازند...اینو بدونید که اگر پزشکی خیلی به قول اونایی که میخوننش سطح بالاست ممکنه یه دکتر به یه وکیل هم نیاز داشته باشه تا نذاره بیافته زندان!!!!من دارم علوم انسانی می خونم.رشته خیلی خویه ولی اگه علاقه دارید اصلا درنگ نکنید......نظر من اینه که به علاقتون گوش کنید.اینا اطلاعات من درباره ی رشته های نظری بود.اطلاعات کاملتر و جامع تر رو می تونید در ادامه مطلب مشاهده کنید.



ادامه مطلب...


گاهي آرزو مي کنم...

کاش هرگز نمي ديدمت تا امروز غم نديدنت را بخورم!!!

کاش لبخندهايت آنقدر زيبا نبودند که امروز آرزوي ديدن يک لحظه

فقط يک لحظه از لبخندهاي عاشقانه ات را داشته باشم!

کاش چشمان معصومت به چشمانم خيره نمي شد تا امروز

چشمان من به ياد آن لحظه بهانه گيرند و اشک بريزند!

کاش حرف هاي دلم را بهت نگفته بودم تا امروز با خود نگويم

" آخه چرا ما!!!!!


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 آذر 1392برچسب:, :: 14:2 :: توسط : m-sh

تا کجای زندگی باید ز دلتنگی نوشت

تا به کی بازیچه بودن توی دست سر نوشت

تا به کی با ضربه های درد باید رام شد

یا فقط با گریه های بی قرار آرام شد

بهر دیدار محبت تا به کی در انتظار

خسته از این زندگی با غصه های بیشمار...


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 آذر 1392برچسب:, :: 13:55 :: توسط : m-sh

درباره وبلاگ
بار خدایا… از کوی تو بیرون نرود پای خیالم.. نکند فرق به حالم.. چه برانی چه بخوانی، چه به اوجم برسانی، چه به خاکم بکشانی.. نه من آنم که برنجم، نه تو آنی که برانی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دست نوشته های دختری که من باشم....!!!!! و آدرس man-to-zendegi-love.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 181
بازدید هفته : 1514
بازدید ماه : 3580
بازدید کل : 188485
تعداد مطالب : 355
تعداد نظرات : 254
تعداد آنلاین : 1



داستان روزانه